Zeď Lindy Čihařové je site specific a performance zároveň. Kromě hry s jednotlivými prvky státních znaků, vytvořila i “svobodný”, tedy prázdný prostor pro přihlížející, kteří mohli do jednotlivých polí nakreslit vlastní obličejík. Zájem předčil naše očekávání. I množství prázdných polí.
Martin Káňa umístil na tržiště něco, co mu je globálně blízké. Známou vietnamskou tašku. Nebo spíše tašku, kterou za vietnamskou považujeme my, v Čechách, ale kterou například Rakušané spojují zase s jinými národnostmi. Čili jde o tašku globální a etnickou zároveň. A navíc je na zdi.
Opodál se na boku vyvaluje mladý Turek. Poněkud globalizovaný. Michal Cimala mu posadil na hlavu velice netradiční, vzorovaný fez a zároveň ho oblékl do obleku. Opatřil ho i trendy hodinkami. A zároveň matoucím zvednutým palcem. Provokace?
Bylo velice živo. “Nebeská” ve svém nitru uvítala vášnivé tanečníky a “Mobil Killery” zase našly své vděčné uživatele. A zbyly dokonce i nějaké pohlednice!